«Літня школа»: мандрівка дивовижним світом професій»


20 червня 2017
Наприкінці минулого тижня були підведені підсумки роботи четвертого сезону проекту Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ «Літня школа». В рамках «Літньої школи» учні восьмих класів загальноосвітніх шкіл обласного центру на два тижні стають студентами навчального закладу та знайомляться із професіями, яким навчають у коледжі.

Наприкінці минулого тижня були підведені підсумки роботи четвертого сезону проекту Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ «Літня школа». В рамках «Літньої школи» учні восьмих класів загальноосвітніх шкіл обласного центру на два тижні стають студентами навчального закладу та знайомляться із професіями, яким навчають у коледжі.

Цього року в «Літній школі» Кропивницького інженерного коледжу Центральноукраїнського національного технічного університету навчалися 33 восьмикласника. Протягом двох тижнів для них було організовано інтерактивні заняття із різних навчальних предметів, уроки 3D-моделювання, практичні зайняття в лабораторіях та майстернях коледжу, екскурсії до музеїв та на підприємства міста тощо. Частина занять проводилася англійською мовою, зокрема серія уроків «Learn, Work and Travel with English» («Вчись, працюй і подорожуй з англійською»).

За словами директора Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ Миколи Сторожука, ідея проекту «Літньої школи» виникла як спроба допомогти школярам краще орієнтуватися у дивовижному сучасному світі професій.

«Для нас, викладачів це були дуже відповідальні два тижні, – зазначив Микола Сторожук, звертаючись до випускників «Літньої школи»-2017. – Ми зробили усе можливе, щоб допомогти вам дізнатися про інженерні, економічні, комп’ютерні професії та про наш навчальний заклад, для того, щоб ви не зробили хибних кроків при виборі професії. Зазвичай, директори навчальних закладів називають місяці із вересня по грудень «сльозливими». Чому? Найчастіше саме в цей період приходять студенти разом зі своїми батьками і просять віддати їм документи, тому що вони помилилися у виборі професії. Я дивився на таких студентів, бачив їхній розпач, конфлікти в їхніх родинах, ставив собі питання: що я можу запропонувати школярам для того, щоб уникнути таких ситуацій? Так виникла ідея сформувати проект «Літня школа».

Це громіздкий і важкий проект. Часто зі сторони не видно усієї величезної роботи викладачів коледжу із підготовки та проведення «Літньої школи». Цього року в проекті «Літньої школи» було задіяно 68 викладачів – майже удвічі більше, ніж слухачів. І я пишаюся нашим колективом, я пишаюся тим, що у нашому коледжі є викладачі-ентузіасти, які можуть зробити такий проект».

Під час підведення підсумків роботи «Літньої школи» учням продемонстрували відзняті викладачами відеофільми про «пригоди» школярів в майстернях коледжу. Загалом, переважна більшість учнів «Літньої школи» назвали одним із найбільш цікавих етапів навчання саме практичні заняття в лабораторіях та майстернях навчального закладу. Одне із ключових завдань «Літньої школи» – залучити школярів до особистої участі в роботі.

«В нашому коледжі в основу виховної и навчальної роботи покладено три заповіді, які ми називаємо «заповідями від Конфуція», – розповідає директор КІК ЦНТУ Микола Сторожук, – Конфуцій говорив так: людина почула і людина забула, людина побачила – і запам’ятала, людина зробила – і зрозуміла. Зробити щось самому, власними руками – саме це має стати основою підготовки фахівців. Сьогодні наш навчальний заклад бере участь та перемагає в європейських грантових проектах. Ми маємо здобутки на українському рівні, на міжнародному рівні, все це відбувається завдяки викладачам та студентам коледжу. Сьогодні в області вкрай скрутна ситуація із інженерними кадрами, їх катастрофічно не вистачає. Наш навчальний заклад робить конкретні кроки та популяризує інженерну професію, допомагаючи вам відкрити для себе інженерію, визначитися зі своїм майбутнім і не помилитися із вибором. Студенти, які навчаються в нашому коледжі, мають прекрасну базу інженерної підготовки».

За допомогу в організації щорічних «Літніх шкіл» адміністрація Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ відзначила подяками працівників та представників управлінь та організацій, які надають підтримку даному проекту: це Управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації; відділ сім’ї та молоді Кіровоградської міської ради; управління освіти Кіровоградської міської ради. Також подякою відзначено доцента кафедри «Технології машинобудування» ЦНТУ Максима Годунко, який читав слухачам «Літньої школи» курси із робототехніки та мехатроніки.

В свою чергу, школярі подякували викладачам та директору коледжу за надану можливість познайомитися із професіями та побачити навчальний заклад.

Наступного року проект Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ відзначатиме 5-річний ювілей. За словами директора коледжу Миколи Сторожука, було б дуже добре, якщо б до цього ювілею цей проект, нарешті, підхопили інші технікуми, коледжі, ПТУ та університети нашого міста. Також Микола Сторожук розраховує на збільшення фінансової підтримки «Літньої школи», що дозволить вивести проект на набагато вищий рівень.

До речі, на пам'ять про «Літню школу» слухачі курсів отримали символічні сертифікати, які надають право їхнім власникам у будь-який час отримати для себе та своїх друзів екскурсію стінами Кропивницького інженерного коледжу ЦНТУ.

Підготував Олександр Виноградов