«Немає нічого поганого у тому, щоб за потреби звернутися до психолога»


19 червня 2020
В ЦНТУ на базі Центру виховної роботи створено психологічну службу. Допомагатиме психолог як студентам, так й викладачам, хоча все ж таки служба більше розрахована на роботу зі студентами. Психологом університету є дипломований спеціаліст з практичної психології, викладач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики Світлана Бойко.

В ЦНТУ на базі Центру виховної роботи створено психологічну службу. Допомагатиме психолог як студентам, так й викладачам, хоча служба більше розрахована на роботу зі студентами. Психологом університету є дипломований спеціаліст з практичної психології, викладач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики Світлана Бойко.

У загальноосвітніх школах в Україні психологи з’явились дуже давно, проте у закладах вищої освіти кабінет психолога все ще не є розповсюдженим явищем. «Останнім часом в декількох університетах Києва, Львова, Вінниці організовують свої служби психологічної допомоги, які на сьогодні стали дуже актуальними, – говорить Світлана Бойко. – Необхідність служби психолога всім зрозуміла: час від часу виникають ситуації, в яких допомога психолога потрібна як студентам, так й викладачам».

Окрім основної (економічної) спеціальності, Світлана Бойко додатково вивчилась на практичного психолога й отримала другу спеціальність «Вчитель початкових класів та практичний психолог у закладах освіти». Один з навчальних курсів, які Світлана Володимирівна викладає студентам-маркетологам, – це якраз економіко-психологічна дисципліна «Основи психології комерційної діяльності».

«Працюючи зі студентами стільки років, я бачила, що інколи доводиться застосовувати свої знання психолога, – розповідає Світлана Бойко. – Деяким студентам важко налаштуватися на університетське життя після школи. Деяким студентам важко пристосуватися до своєї академічної групи. У групах навчаються студенти із різних прошарків суспільства, із різних сімей, різних місцевостей, відносини у колективах дуже різні, відповідно, виникають різні життєві ситуації. Мені було зрозуміло, що час від часу студентам дуже необхідні поради психолога.

Не так давно в університетах світу в навчальних планах маркетологів почали з’являтися окремі психологічні дисципліни. Раніше такого не було, раніше економісти вивчали окремі елементи психології, зокрема, на курсі теорії продажів тощо. Тепер студентам-маркетологам почали давати знання класичної психологічної науки для того, щоб вони могли більш орієнтуватися у тому, як спілкуватися з людьми, як себе поводити, як зрозуміти людей.

Спочатку ми у себе на кафедрі економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики ЦНТУ ввели до навчального плану дисципліну «Основи психології комерційної діяльності». Студентам, до речі, дуже сподобалась ця дисципліна, психологія їх цікавить. А потім з’явилась ідея створити при Центрі виховної роботи окрему службу психолога. Планується, що ми будемо надавати психологічну допомогу як студентам, так й викладачам».

На сайті ЦНТУ у розділі «Студенту» створено сторінку психологічної служби. Там наявна інформація про службу психолога, контактний телефон: (0522) 39-05-71 та адреса електронної пошти: svboyko18@gmail.com (через пошту можна або відправити листа зі своїм питанням, або домовитися про зустріч). Також планується встановити в університеті «скриньки довіри», через які студенти (та викладачі) також могли б звернутися до університетського психолога безпосередньо зі своїми питаннями.

Якими можуть бути проблеми? Потреба розібратися у своєму характері, можливостях, типу особистості. Навчитись розуміти себе і свої переживання. Позбутися страхів, переживань, відчуття самотності тощо. Навчитись розуміти інших людей та їхні проблеми. Навчитись самостійно організувати навчальну діяльність.

Остання тема набрала ще більшої актуальності під час загального переходу на дистанційне навчання.

«Важлива річ у будь-якому навчанні – зворотній зв’язок, – говорить університетський психолог та викладач Світлана Бойко. – Викладачі не звикли до роботи виключно в дистанційній формі, оскільки немає такого спілкування зі студентами та із аудиторією, як раніше. А ми всі звикли розмовляти як людина з людиною. Наступна проблема – складність в організації робочого процесу під час дистанційного навчання. Не кожна людина має здатність самостійно організувати свою роботу. А в такому режимі потрібно працювати тривалий проміжок часу. Чим у такому випадку може допомогти психолог? Знайти та вирішити конфліктні ситуації із навчанням, з іншими людьми, із самим собою. До речі, заспокоїтися, організуватися та прилаштуватися до навчання студентам добре допомагають фізичні вправи».

Залишається відкритим питання, чи буде в університеті «попит» на психологічну службу? Чи звертатимуться до психолога студенти?

«Зрозуміло, що деяким студентам буде складно переступити через свій страх, через свою сором’язливість, – говорить Світлана Бойко. – Тому ми передбачили скриньку довіри, пошту, щоб студент або викладач могли домовитися про консультацію, не привертаючи уваги оточення. Ставлення для психології у суспільстві чомусь суперечливе. Люди ототожнюють психолога та психіатра, й бояться йти до психолога. Але у тому, щоб за потреби звернутися до психолога, немає нічого поганого!»

Ще раз нагадаємо координати служби психолога ЦНТУ: тел. (0522) 39-05-71; e-mail:svboyko18@gmail.com; базою психологічної служби є кафедра економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики.

Підготував Олександр Виноградов